Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mobilní aplikace pro prezentaci informací ze světa anime
Odehnal, Jiří ; Rudnitckaia, Julia (oponent) ; Hynek, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a vývojem mobilní aplikace pro platformu Android jakožto rozšíření stávající webové služby Happo.cz. Cílem práce je implementovat jednoduché a přívětivé uživatelské rozhraní, které by poskytovalo základní informace o animovaných filmech. Aplikace by měla zároveň podporovat přátelské vztahy mezi uživateli a podněcovat jejich vzájemnou komunikaci. Součástí práce je také realizace serverové části a systému pro doporučování obsahu.
Dáma v nesnázích: Reprezentace žen v současném japonském anime a jeho možný vliv na vnímání žen v Japonsku a západním světě
DÍTKOVÁ, Veronika
Cílem práce je otevřít otázku, zda se ženy v součastném anime dají považovat za "dámy v nesnázích" a jaké je jejich vyobrazení v pěti vybraných titulech. V první části se práce zaměří na představení anime jako typu média a vysvětlí pojmy, jež s anime a následujícím bádáním souvisí. V druhé části pak práce představí výzkumný materiál a objasní způsob jeho získávání a následnou metodologii hodnocení vybraných titulů. Ve třetí části práce hlouběji analyzuje ženské postavy v pěti vybraných titulech a jednotlivě je vyhodnotí. Na závěr pak nabídne shrnutí získaných dat.
Genderové stereotypy v japonském anime na příkladu filmů Studia Ghibli
Říhová, Pavlína ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Hroch, Miloš (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá reprezentaci žen a mužů v japonském anime na příkladu filmů japonského Studia Ghibli. Cílem práce je v rámci případové studie zjistit, zdali a případně jakým způsobem jsou ve filmech Studia Ghibli reprodukovány genderové stereotypy, jestli se tyto stereotypy mění v čase a co souvisí s jejich případnou neměnností. Za využití zakotvené teorie byly analyzovány všechny filmy Studia Ghibli a následně vytvořeno pět hlavních kategorií, jež shrnují nalezená data. Výsledky analýzy byly porovnány se závěry jiného výzkumu na podobné téma.
Vliv Tezuky Osamua na pozdější komiksové autory
Doucková, Ilona ; Křivánková, Anna (vedoucí práce) ; Tirala, Martin (oponent)
Pro Japonce je Tezuka Osamu významným komiksovým autorem 20. století, který si během svého života vysloužil přezdívky jako "bůh mangy" nebo "japonský Walt Disney". Mnozí ho znají jen jako autora úspěšných mang (japonských komiksů) jako Black Jack, Tecuwan Atomu, Džanguru taitei, Ribon no kiši, ale ve skutečnosti je jeho odkaz na poli japonského komiksu a animovamého filmu mnohem větších rozměrů. Práce se snaží především skrze analýzu sekundárních pramenů představit samotného Tezuku a jeho komplexní tvorbu, spojovanou s inovátorskými technikami a rozšířením tematické nabídky mangy, a nalézt jeho vliv v dílech pozdějších komiksových autorů (především u Čtyřiadvacátnic v oblasti šódžo a komiksových autorů spojovaných s jeho studiem Tokiwasó). Dále má za úkol krátce představit Tezukovu animátorskou tvorbu a jeho přínos japonské animaci. Klíčová slova: japonská popkultura, manga, japonský komiks, anime, Tezuka Osamu, Astro Boy, Tecuwan Atomu, šódžo, Nidžújonengumi, Čtyřiadvacátnice, Ikeda Rijoko, Takemija Keiko, Óšima Jumiko, Hagio Moto, Tokiwasó, Išinomori Šótaró, Fudžiko Fudžio, Muši purodakušon, Urasawa Naoki, Pluto
Vliv japonské populární kultury na západní svět
Pavlenko, Věra ; Křivánková, Anna (vedoucí práce) ; Rychlík, Martin (oponent)
V bakalářské práci je představená japonská populární kultura a její historie a vývoj. Bakalářská práce se vztahuje k problematice ovlivňování japonského národa západní kulturou a zároveň tím, jak japonská kultura, tradiční i populární, ovlivňuje západní společnost. Japonská populární kultura zahrnuje anime, mangu, subkultury a populární hudbu. V práci jsou představeny nejdůležitější události, které ve vývoji japonské populární kultury sehrály podstatnou roli. Dále čtenáři přiblížím projevy globalizace japonské populární kultury ve světě a popíši situaci v České republice. Klíčová slova: Populární kultura, Japonsko, manga, anime, subkultury, globalizace 1
Analýza genderově nekonvenčních postav v japonském anime a manze
Pleskačová, Valérie ; Hájek, Martin (vedoucí práce) ; Oravcová, Anna (oponent)
V této práci se budu zabývat analýzou genderově nekonvenčních postav v japonské manze a anime. Téma práce vzniklo na základě mého dlouholetého zájmu o tento typ pop-kultury. Manga a anime, na nichž založím svůj výzkum, vznikla v druhé polovině 90. let z rukou Masashi Kishimota a stala se nejpopulárnější mangou milénia. Výzkum plánuji provádět kvalitativně skrze analýzu dokumentů, kterými jsou psané díly mangy a videozáznamy sérií Naruto/Naruto Shippuuden. Z těchto sérií vyberu patnáct postav na základě jejich genderových rolí a identit. Následně zanalyzuji každou jednotlivou postavu pomocí vytvoření kategorizačního systému, na jehož základě přiřadím jednotlivé kategorie k atributům maskulinity a feminity u dané postavy. Svůj výzkum podkládám pracemi a texty zaměřujícími se na gender v manze a anime a také genderovými stereotypy aplikovanými v západní kultuře, které popisuje např. Ann Oakley, Sandra Bem nebo Deborah Cameron. Cílem výzkumu je zjistit, jestli existují nějaké pravidelnosti ve vytváření genderových vzorců jednotlivých postav, nebo zda se jedná o pouhý chaos, který nemá žádný měřitelný, systematický podklad. Závěr práce bude věnován limitům práce a budoucím výzkumům mangy a anime.
Role médií při šíření japonské kultury
Paták, David ; Soukup, Martin (vedoucí práce) ; Köpplová, Barbara (oponent)
Předmětem diplomové práce je role konkrétních médií při šíření japonské kultury do světa. Ačkoliv je totiž Japonsko od většiny zbytku světa geograficky i kulturně vzdálené, těší se v současnosti popularitě mezi fanoušky napříč kontinenty. Jedním z původců této popularity je tzv. mediální mix zahrnující různé japonsky specifické mediální produkty od mangy přes anime po videohry. Cílem práce je za pomoci kvantitativního výzkumu provedeného jak v českém, tak anglicky mluvícím prostředí zjistit, jaký význam mají jednotlivá média při popularizaci Japonska, identifikovat to nejdůležitější a následně pomocí deskriptivní analýzy opírající se o teorie globalizace a kulturní hybridizace vysvětlit, čím je dané médium tak specifické. Autor při řešení zvoleného tématu došel k hlavnímu zjištění, že klíčovým médiem pro šíření japonské kultury je anime. Jednou z příčin je komerční strategie japonských producentů, kteří z anime odstraňují kulturní bariéry se záměrem učinit jej globálně co nejpřijatelnějším. S tím souvisí další významný faktor, a sice hybridní vzhled animovaných postav, které nevypadají jako Japonci, nýbrž jako jakási rasová směsice, díky čemuž mají diváci tendenci si je automaticky spojovat s jejich vlastní rasou a snadno se s nimi identifikovat. Významnou úlohu sehrávají také samotní příznivci...
Analýza genderově nekonvenčních postav v japonském anime a manze
Pleskačová, Valérie ; Hájek, Martin (vedoucí práce) ; Oravcová, Anna (oponent)
V této práci se budu zabývat analýzou genderově nekonvenčních postav v japonské manze a anime. Téma práce vzniklo na základě mého dlouholetého zájmu o tento typ pop-kultury. Manga a anime, na nichž založím svůj výzkum, vznikla v druhé polovině 90. let z rukou Masashi Kishimota a stala se nejpopulárnější mangou milénia. Výzkum plánuji provádět kvalitativně skrze analýzu dokumentů, kterými jsou psané díly mangy a videozáznamy sérií Naruto/Naruto Shippuuden. Z těchto sérií vyberu patnáct postav na základě jejich genderových rolí a identit. Následně zanalyzuji každou jednotlivou postavu pomocí vytvoření kategorizačního systému, na jehož základě přiřadím jednotlivé kategorie k atributům maskulinity a feminity u dané postavy. Svůj výzkum podkládám pracemi a texty zaměřujícími se na gender v manze a anime a také genderovými stereotypy aplikovanými v západní kultuře, které popisuje např. Ann Oakley, Sandra Bem nebo Deborah Cameron. Cílem výzkumu je zjistit, jestli existují nějaké pravidelnosti ve vytváření genderových vzorců jednotlivých postav, nebo zda se jedná o pouhý chaos, který nemá žádný měřitelný, systematický podklad. Závěr práce bude věnován limitům práce a budoucím výzkumům mangy a anime.
Mobilní aplikace pro prezentaci informací ze světa anime
Odehnal, Jiří ; Rudnitckaia, Julia (oponent) ; Hynek, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a vývojem mobilní aplikace pro platformu Android jakožto rozšíření stávající webové služby Happo.cz. Cílem práce je implementovat jednoduché a přívětivé uživatelské rozhraní, které by poskytovalo základní informace o animovaných filmech. Aplikace by měla zároveň podporovat přátelské vztahy mezi uživateli a podněcovat jejich vzájemnou komunikaci. Součástí práce je také realizace serverové části a systému pro doporučování obsahu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.